- LONG TIME AGO !

I'm so sorry for that?:) Är min engelska okej?  INTE bra men den duger iallafall.

Hänt ganska så mycket under tiden då jag inte har hunnit " velat " och kunnat skriva!

Som vi alla eller , de flesta vet  har de varit SwedenRockFestival. Och jag var där , kom till slut dit med min kusin & Sophie. Hade väl lite problemo med att få upp våra tält men som tur var hade vi " Tältfixaren "  en växjöbo som granne , & Hon fick ju givetvis hjälpa oss lite grann.  Till min stora förvåning hör jag Lisette " men det var dock inte till mig, Hon hade samma namn som mig. Fast  " Lizette " Fräckt va ? :)  Jag tyckte det var ganska så tufft ändå.

Träffade en Adrian  eller ja det fanns två  " av det söta namnet också. ;)  Den ena var  vår  granne  " han var från Växjö.
Och den andra var från det " pink Tält.år.  Dem  var hur skööna som helst , hade allt i rosa :)
And I LIIIKE IT !

Vi kom dit den 2 Juni, alltså på Tisdagen, dagen innan själva festivalen  började  !

Låter det knäppt. Näsch klart inte , tänkte vi då  när vi alla var på det pigga & goa humöret, FESTIVAL FESTIVAL !
 Och vad tusan inebär det , SUUUPA !  Men så småningom kom den natten , kalla natten ! Riktigt kallt var det . och detta var bara 1a dagen, Hur i helskotta ska vi palla detta ! ? Men morgonen kom efter en lång " väntan " Inte så mycket sömn.  Men för att klara av andra dagen på SRF va det ju bara att sätta igång igen,  blev lite vin till frukost &  en sol kom fram lite då & då. Man blev ju kalas edan efter ett glas ! Härligt soft fylla på vin må jag säga !  Och det var stekande hetta   ett tag, nästa sekund var det regn. Sedan när man kommit igång & fått upp värmen ! så blev det en RIKTIG FRUKOST " Nämligen hamburgare ! MMM , maaaaaaat!   alkohol, alkohol & mat igen. Haha.
 PÅ TORSDAGEN !  var det mot området , eller jag menar vesans camping som låg ungefär en kilometer bort från allt. Där låg Lullan med flera , vad kan  man kalla det " GRIS CAMP ? =) Japp, för det luktade bajs överallt. & var fan bajs överallt.  Men inte hindrade det  solen att komma fram i sådär en kvart, eller vi borde nog säga halvtimme för att vara på den säkra sidan. Men efter det kom  regn , Men som vi alla vet  " efter regn kommer solsken " ;) 
Fann några fina blå  & blinkade solbrillor. som jag då hade till min  snygga poliströja. & Min vän Lullan ville vara lika cool som mig så han köpte sig en brandmanströja ,   & Ja ,   även den var för 12 åringar ! men han blev dock inte riktigt lika tuff som jag, för att han har AIDS ;)
Men låt  mig säga såhär  han var sexig i den må du tro ! 

OCH FÖR MER INFO , ring ICA & FRÅGA EFTER EN  Crescent kompakt.  Den kan bli din billigt =)




Men för att återgå till där vi slutade, så hittade jag ett ganska bra & trevligt sällskap i granntältet hos Lullan, 
En minns jag väl vid namn Elias =)
& TYP Sådär 10 sycken till satt i tältet för att spela bort allt detta obehagliga regn. 
Men fuller det blev man ju på sisådär en klunk ..
& KUL hade ( vi ) eller  iallafall jag !  

Kanske inte lika roligt på fredagen den 5 juni. Då var tanken  den att  man  skulle  iväg & kolla INFLAMES. om man inte hade haft alla sina kläder på sig, eller det  var ju egentligen bra , men man frös ju som en Gnu eftersom det ösregnade .
och jag var tvungen att gå till tältet efter mötorhead spelade, där jag fick sällskap av en trevlig prick vid namn Tobias. 
Och inte bara det, fick  nämligen  ha DAVID & DENNIS där inne också. eftersom  de va nån " fitta " rent ut sagt som hade skurit sönder deras tält så de hade ingenstans att sova. Så jag erbjöd mig faktiskt, för jag är ingen fitta  som låter folket sova ute , när det finns plats , annars hade jag ju fått sova ensam i tältet & frusit rumpan av mig. Men i mitt tält där sov det heeela festivalens gång :) 
 & Trevligt var det faktiskt.
Kul att träffa dig Dennis :)

Nuuu ville man bara heeem hem hem . Men vänta , det är  2 nätter kvar i ett iskallt tält. Hujeda mej.

Nu var även Jessicka & Sophie inne på vesans camping. & det regnade även denna natt....  tur att man hade kläder med sig !  och pengar hade man ju men inte längre , dem var slut ! 
Allt som fanns kvar va alkohol & det bedövar ju  och värmer lite, tack tack :)

Men som sagt vi åkte hemmåt innan klockan slog tolv på söndagen den 7 JUNI :) 
MAN VAR NÅGOT SLITEN EFTER ALLA DESSA DAGAR MED ALKOHOL. 
Men jag  är glad att jag såg VOLBEAT <3  Dem är så sjuukt jävla bra!
Men jag har faktisk ställt mig frågan  att " varför åker man på festival , varför är det så jävla roligt ?
Är det för musiken ? Nej absolut inte , det är för människorna , alla goa & klockrena människor, Okej lite alkoholskadade är dem  väl , men vem är inte det  ? Det är gött & Jag älskar  det!   Och sen när man väl är hemma &  har gjort det man längtat efter , typ duscha, Käka & sova i en varm & go säng, Just i den stund man ligger i sin säng " helt ensam och har inget folk runt omkring, så  får man den fetaste ångesten !  kalla den vad du vill men den får namnet " festivalångest " i mina ögon:) eller Mun ? ;) Och  det enda man vill är att vara där , komma tillbaka !  In bland  folkmassan & vara ett sånt dära " fylledrägg " och inte bry sig om nånting IGEN ^^



Och om jag inte  har sett fel så   släpps biljetterna redan den 1 oktober i år till nästa Festival ! 

Vi ses   igen Nästa sommar vårt kära SWEDENROCKFESTIVAL !


Bilder kommer in senare :)

 Snart är 
Hultsfredsfestivalen igång också. Får se om man lyckas ta sig dit. Beror ju på den " stadiga " ekonomin ;)






PUSS&KRAM !

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback