- RENSA I RÖRAN!

Finns väl en bok som heter, Fast min bok som finns här jämte mig finner jag en  annan rubrik.
Nämligen " Simplify your life " Som betyder ...  Förenkla ditt liv? Eller?
Ni får gärna rätta mig om jag har fel ! :)




Som sagt var  nog ett årsen jag gjorde en storstädning"  Ja, iallafall  i mitt sinne , minne och i mig själv.
Då jag märkte att jag mådde mycket bättre än vad jag gjorde  tidigare , alltså innan jag började rensa ut gammal skit. 

Idag  satt jag i fotöljen och tittade på scream, vars jag inte var så nöjd med eftersom jag helt plötsligt var helt någon annanstans,  Bland hyllan med böcker!
Japp, Ni såg rätt, BÖCKER !  Lisette och en bok, Men jag  fastnade vid  en. Vid namnet  " Simplyfy  your life "
Tänkte plötsligt, men jag har inget att rensa, jag har städat mina lådor och kastat bort det saker jag inte vill ha.
Men  mina fingrar , dem ville bara ha den boken,  öppna  den , läsa lite och även bläddra lite grann.
Och jag läste , läste   & läste. Tillslut  förstod jag  att i mitt rum där behövdes det verkligen rensas !

Men som vi alla vet är det ju inte det lättaste att slänga de gamla  sakerna från  förr . Men det är därför denna bok finns, som en hjälp på traven kan man väl kunna säga.
Behöver ju dock inte kasta bort allt, För  då finns det ju ingenting från den den gamla " goa " tiden, Och lite vill man ju faktiskt ha kvar, Men för att  få in nytt måste  vi  rensa ut. 

" Att rensa i röran, det på skrivbordet till garderoben och allt därimellan kan ta ganska lång tid.
Min tid börjar nu och jag får nya och bra idér hela tiden och vem vet när jag är klar ? ^^

Det handlar narturligtvis inte bara om att slänga " även om att få iordning på saker och ting , så det som hör ihop med varandra kommer på samma ställe. Läste några sidor i boken idag och plötsligt kom jag på att  allt det jag har i lådor, är papper  och med dem papprerna ska jag  sätta in i nya och fräscha pärma istället för att ha dem liggandes i fula gamla lådor, Efter jag gjort detta kan jag kasta iväg dessa lådor. Har även kommit underfund med att jag ska ta mina  gamla engångskameror och gamla rullar " från året 2004 , för att framkalla och  sedan få ut  riktigt sköna  bilder i handen.  Längesen man gjorde det, Istället har man en gammal dator full med kort i. Den måste jag  också rensa. Nu har man en ny dator, Eller Ja, Iallafall  5 månader " gammal " :P Så här  finns det som sagt inte så mycket  roliga foton.


När  ska du rensa i röran  ? :)

Och du som jobbar och sitter på ett kontor hela dagarna, Glöm för all del inte bort  att städa  där också för att hela du ska må bra !

Sen kan man börja om på ny kula...  Och  ingen vet vart vägen leder:)



Kommentarer
Postat av: jenny

av: jag vet faktiskt inte! registrerade mig precis :P Men testa vetja! Man förlorar ju inget på det iaf ;D

2010-01-11 @ 16:53:22
URL: http://hestjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback