Tankar inför dagen! :)

Satt och fokuserade på sortering av papper, vilket ledde från det ena till det andra" Ett bättre mående,  Eller iallafall ett steg i rätt rikning. Jag fann nämligen papper från Växjös samordningsförbund, som handlar om att  " älska sig själv" , verkligen älska ! :) Jag ger det en vecka, om det får mig till ett bättre mående, självkänsla och allt vad det nu är:) Så får det gärna bli fler,  och jag vet att det funkar, Inte direkt... men jag ger det tid som sagt!

Och när jag satt där på golvet och nästan stirrat mig blind av alla papper, så hittade  jag detta fina! 

Det är två dagar varje vecka vi inte ska oroa oss för, två dagar som ska hållas fria från oro och onda aningar. En av dessa dagar är gårdagen med dess misstag och bekymmer, dess fel och brister, dess smärta och plåga. Gårdagen är för alltid bortom vår kontroll. All världens pengar kan inte skaffa tillbaka gårdagen. Vi kan inte göra en enda utförd handling ogjord. Vi kan inte ta tillbaka ett enda ord vi sa. Gårdagen är oåterkalleligt borta.

 

Den andra dagen vi inte skall oroa oss för är morgondagen med sina eventuella motgångar, sina bördor, sitt stora löfte och kanske sitt enkla genomförande. Morgondagen är också utom vår omedelbara kontroll. Morgondagens sol kommer att gå upp, strålande eller bakom en molnslöja - men den går upp. Tills så sker har vi ingen del i morgondagen, ty den är fortfarande ofödd.

 

Det återstår endast en dag - idag. Vem som helst kan utkämpa en dags prövningar. Det är bara när du och jag adderar bördan med de här två förskräckliga evigheterna, gårdagen och morgondagen, som vi bryts ner. Det är inte dagens upplevelser som driver oss till vansinne, Det är samvetskvalen eller bitterheten över någonting som hände igår eller fruktan för vad morgondagen kan medföra. Låt oss därför göra vårt bästa för att leva en dag i taget.

Lever jag en dag i taget?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback